ONZE WERKWIJZE

 Onze werkwijze
Een leerling komt 1 tot 5 middagen naar de unit, waar wij vanaf 14.00 uur aanwezig zijn. Bij aankomst praten we eerst even bij met de leerling over de (school)dag. Daarna maakt de leerling samen met zijn of haar begeleider een studieplanning, met daarin zowel het huiswerk als de toetsen. De planning wordt vastgelegd in een speciale planner die door Teach-Inn Plus wordt verstrekt.

Vervolgens werkt de leerling aan het huiswerk. Tussentijds is er altijd ruimte en tijd om gerichte vragen te stellen of uitleg te krijgen over de stof. Meerdere keren wordt de leerling overhoord. Pas wanneer een begeleider vindt dat de leerling goed voorbereid aan de volgende schooldag kan beginnen, gaat de leerling naar huis.

Ook besteden wij aandacht aan o.a. schoolse vaardigheden en de houding in de klas. Naar wens zullen wij ouders informeren over de voortgang.

In overleg met de ouders/verzorgers bepalen we het aantal middagen waarop de leerling aanwezig zal zijn. Mede aan de hand van de gestelde doelen. Door onze aanwezigheid in school zijn er korte lijnen met mentoren, coaches, docenten en speciale zorgverleners.

Share by: